domingo, 10 de enero de 2010

personatges de gran importància a la revolució




Montesquieu



• Va estudiar lleis.



• Va viatjar a Anglaterra.



• "Cartes perses" i "L'esperit de les lleis". -No tots els pobles han de tenir el mateix règim. -La monarquia absoluta és perjudicial per a qualsevol poble, perquè no deixa llibertat als individus. -Si es reparteixen els poders de la monarquia, hi haurà llibertat: Legislatiu Executiu Judicial






Voltaire



• Va escriure obres de tot tipus.



• No era noble, però era preponderant i poderós.



• Va ser tancat a la Bastilla per les seves obres. -Amics seus li van aconseguir treure, però el rei el va desterrar. -Es va anar a Anglaterra 3 anys. -Va conèixer Locke i a Newton. • L'home té molts prejudicis que li oprimeixen. -Per alliberar-se d'aquests prejudicis s'ha de lluitar. -Cal aconseguir tolerància i justícia.



• Es mostra molt hostil a l'Església. -Diu que tanca el camí a la ciència.



• Va aconseguir gran prestigi.



• Va ser amic del comte d'Aranda.



• 1733: publica de forma anònima els seus "Cartes filosòfiques". -Elogia el sistema polític anglès. -Critica el règim francès, i el seu parlament. -Aquesta obra va ser públicament cremada per ordre del parlament.



• "Cándido": contes en què critica el món en què vivim.



• Obres històriques: - "El segle de Lluís XIV". - "Carles XII de Suècia".






Rousseau



• Fill d'un rellotger de Ginebra. -Es va escapar de casa.



• Considera molt severament a la societat.



• Guanya un concurs a l'Acadèmia de Dijon: "Discurs sobre les ciències, les lletres i les arts". -L'home ha estat creat feliç. -La societat civilitzada l'ha corromput.



• "Discurs sobre l'origen de la desigualtat dels homes". -La propietat és la font de tots els mals.



• "El contracte social". -Exposa la seva concepció del govern. -Agafa la idea de Locke. -L'home és lliure per naturalesa. -Si ara viu en societat no és perquè sigui un ésser sociable, és perquè van fer un acord. -En la societat, el poble és el que té la sobirania perquè és el que ha fet l'acord. -Cal governar seguint la voluntat popular però amb unes lleis. -Demana el dret al vot. Aquesta obra va ser cremada."


• "Emilio". -Exposa la seva idea sobre l'educació. -Necessitat de tornar a la natura fins a determinada edat, uns 20 anys. También fue quemada."


• "Professió de fe d'un vicari savoià". -L 'educació religiosa ha de ser natural. Sense dogmes, sense traves. -Aquesta idea és dels deistes anglesos.




font bibliofràfica:


http://www.robertexto.com/archivo7/rev_francesa.htm

No hay comentarios:

Publicar un comentario